slider

Formuláře v podnikání

Tento nový nástroj z rodiny aplikací Office 365 umožňuje vytvářet dotazníky a formuláře. Ovládání aplikace je intuitivní, snadné a bez přehršle nastavení. Dotazník má vlastní webovou stránku a můžete ho snadno vložit do vaší webové stránky (jako objekt iframe), poslat e-mailem nebo použít QR kód, který si vygenerujete na jedno kliknutí přímo na stránce formuláře.

Stránka s formulářem je responzivní a umí se přizpůsobit telefonu či tabletu, takže lidé ho mohou vyplnit na libovolném zařízení.

Jak Microsoft Forms pořídit

Microsoft Forms byly původně součástí licencí pro školy. Protože Microsoft naslouchá svým uživatelům, spustil Forms v pilotním provozu i pro firemní řešení Office 365 a jsou dostupné pro odběratele novinek tzv. Preview verzí. Microsoft Forms je k dispozici již uživatelům s licencí Office 365 Business Essentials.

Mám zájem o Microsoft Forms

Máte zájem o MS Forms? Zanechte nám na sebe kontaktní údaje.






K čemu mi formuláře budou?

Formuláře mají celou škálu využití v podnikání, jak pro interní, tak externí účely.

Začneme s interním využitím, kdy firmy potřebují u zaměstnanců evidovat příchody a odchody, časovou náročnost práce na jednotlivých zakázkách nebo získat zpětnou vazbu od svých zaměstnanců a kolegů.

Pro účely externího využití lze formuláře využít například na zpětnou vazbu k již prodanému zboží, získání názoru zákazníků na plánované změny, novinky nebo i nápady na zlepšení existujících služeb a výrobků. Zpětná vazba od zákazníků je důležitá, a proto můžete po zakoupení zboží nebo služby přiložit k děkovnému emailu dotazník spokojenosti zákazníka. Odkaz na formulář vložíte přímo do zaslaného děkovného e-mailu. Motivací pro vyplnění dotazníku může být nabídnutá sleva, poštovné zdarma nebo jiný benefit v rámci vašeho podnikání.

Sdílení dotazníku a prohlížení odpovědí

Máme dotazník hotový a teď co s ním? Pod tlačítkem Sdílet se vám nabídnou možnosti, co můžete s formulářem dělat. Můžete získat odkaz na samostatný formulář, který existuje jako webová stránka, nebo vygenerovat QR kód, získat iframe pro vložení formuláře do vaší webové stránky nebo odeslat odkaz na formulář e-mailem.

Microsoft Forms data automaticky zpracovává. Pokud použijete převážně uzavřené otázky s několika možnostmi nebo hodnocení zákaznického servisu od nejlepšího po nejhorší, aplikace vám sama zobrazí grafy. Máte tak rychlý přehled o všech odpovědích, například jak si stojíte, odkud k vám zákazníci proudí či preference pro otevření další pobočky.

Microsoft Forms umožňuje zobrazit data také v excelovém sešitě, kde jsou odpovědi z formuláře přidávány do řádků. Tento výstup z Microsoft Forms můžete dále upravovat jako jakoukoli excelovou tabulku, včetně možnosti přidat sloupce a doplnit o další informace.

Ukázkový formulář

Microsoft Forms a využití pro GDPR

Dle GDPR musíte vyřizovat žádosti o tzv. „zapomenutí“ osobních údajů klientů nebo vytvořit výpis údajů, které o osobě vedete. Přesně pro tyto účely lze využít tento nástroj a možnost upravovat sešit, kam přibývají další odpovědi, stačí formulář vytvářet přes Excel Online. Jak na to se dozvíte v dalším tutoriálu.

(Štítky: GDPR, Microsoft Forms, MS Forms, O365, Office 365, Excel Online, Žádost o informace, Právo zapomenutí)