slider

Co je nového v Microsoft Office?

Kancelářský balík Office je pravidelně vylepšován společností Microsoft, aby byla práce s balíkem Office co nejjednodušší. Aktualizace na novou verzi 2016 byla nabitá novinkami. V následujícím článku se na ně podíváme podrobněji. Mimo jiné Vám nabídnu pohled do zákulisí, aneb co se do současné verze nevešlo a bude v té příští.

1. Řekněte mi

Za kartami se Domů, Vložení…. se objevilo políčko „Řekněte mi, co chcete udělat,“ které Vám pomůže v případě, že zapomenete, kde se určitá funkce nachází. Začněte psát název funkce a Office Vám bude postupně nabízet možnosti, co můžete udělat.

1

2. Zabezpečte si firemní data

Mnoho firem řeší otázku ochrany dat. Ne vždy jsou řešení optimální. Můžete zakázat uživatelům používat flash disky, přístup na internet a mnoho dalšího. Tyto opatření mohou přinášet značné komplikace při práci Vašich zaměstnanců. V případě zaheslování dokumentu může odcházející zaměstnanec dokument otevřít i po ukončení pracovního poměru, protože zná heslo. Office na to jdou nyní přes uživatelské účty. Soubor je zašifrovaný a otevřít ho může pouze uživatel, který je k tomu oprávněný. Zda-li je uživatel oprávněn číst dokument, se ověřuje online přímo na serverech Microsoftu. Pokud tedy Váš zaměstnanec odejde a Vy mu deaktivujete účet, už si zabezpečené firemní dokumenty neotevře. Samozřejmostí je zakázání tištění nebo kopírování obsahu dokumentu.

2

3. Sdílejte dokumenty přímo z aplikace

Další novinkou v nových Office je možnost sdílet vytvořené dokumenty s ostatními přímo z desktopových aplikací pomocí tlačítka Sdílet v pravém horním rohu. Můžete nastavit konkrétní osoby, které budou mít přístup k daným dokumentům nebo lze vytvořit odkaz pro čtení, ale i úpravy. Práva lze upravovat jednotlivým osobám.

3

4. Získání pozornosti uživatele

Jak jsme zmínili v úvodním odstavci, podíváme se i pod pokličku, jaké nové funkce nás čekají. První z nich je funkce získání pozornosti uživatele, která je zatím dostupná pouze pro Insider verze Office. Pokud chcete získat při psaní emailu pozornost uživatele, napíšete @(jméno uživatele), a pak už stačí jen napsat, co od daného uživatele potřebujete. Uživatel se automaticky přidá do seznamu příjemců emailové zprávy na řádek Komu.

5. Mějte přehled nad svými projekty

V nedávné době jste si mohli všimnout, že mezi aplikacemi se objevila nová aplikace s názvem Planner. Planner je aplikace, která Vám pomůže s organizací práce na projektech. Každý projekt je možné rozdělit na jednotlivé úkoly, přiřadit je a nastavit termín dokončení. Je dostupná pouze v online verzi. K orientaci v projektech Vám pomůže přehledná infografika.

 6. Konec strachu kvůli změnám v dokumentu

Určitě se Vám to už stalo! Pracujete na dokumentu, ale později zjistíte, že jste udělali chybu a potřebujete se vrátit zpět a budete několik hodin trávit opravou. Díky Office online už nemusíte, jednoduše obnovíte předchozí verze dokumentů uložených na One Drive. Cesta pro obnovení je Soubor -> Informace -> Předchozí verze. V případě OneDrive pro firmy je potřeba klepnout na dokument v uložišti, dále na tři tečky (…) a otevřít Historii verzí.

4

 

V případě, že máte zájem o další informace o MS Office či Office 365, neváhejte nás kontaktovat pomocí formuláře:

 

Chci vědět o cloudovém řešení více

Dejte nám na sebe kontakt a my vám rádi vše vysvětlíme a pomůžeme
vám najít řešení přesně pro vaši firmu. Rádi vám také pomůžeme s nasazením zkušební verze Office 365.