slider

Správa OneDrive pro firmy – sdílení souboru pomocí e-mailu

OneDrive, součást Office 365, je skvělý pomocník pro zálohu důležitých dat.OneDrive pro firmy je cloudová služba, která umí nejenom držet zálohu na internetu, ale je vhodná i pro sdílení souborů a dokumentů mezi kolegy. Je několik způsobů jak sdílet soubor zálohovaný na OneDrive. V tomto manuálu si ukážeme jak ho sdílet pomocí e-mailu.

Jak sdílet dokument e-mailem přes průzkumník souborů

Otevřete si složku OneDrive pro firmy. Stejně jako v první kapitole stačí dvojklik na ikonu v oznamovací oblasti.

1

Klepněte pravým tlačítkem na soubor, ke kterému chcete zaslat odkaz e-mailem. V nabídce se myší přesuňte na položku OneDrive pro firmy, z vysunuté nabídky klepněte na Share (Sdílet).

2
Budete přesměrováni na webové rozhraní OneDrive, kde napíšete e-mailovou schránku, kam chcete odeslat odkaz a nastavíte oprávnění – může zobrazit nebo i upravit.

3

? Když s někým sdílíte Vaše soubory, můžete požadovat, aby dotyčný byl přihlášen. V případě úprav je hned jasné, kdo je za ně zodpovědný. Pro přihlášení je nutné být přihlášen účtem Microsoft popřípadě školním nebo pracovním účtem.

Klepnutím na odkaz v e-mailu se otevře daný dokument. Pokud je dokument ze sady Office, otevře se v Office online.

4

? A už umíte sdílet dokument i přes email.

Jak sdílet dokument e-mailem přes webové rozhraní

Přihlaste se na OneDrive na webu onedrive.live.com pomocí firemního uživatelského účtu. Dostanete se do hlavního adresáře služby OneDrive pro firmy. Klepněte na tři tečky, které následují za názvem souboru.

5

Z nabídky vyberte možnost Sdílet.

6

Dále postupujte stejně, jako v předchozí kapitole od budu 3.

? Už zvládáte sdílet dokumenty i z webu

Správa sdílení

?Abyste měli přehled, kdo k Vašemu dokumentu může přistupovat a jaká má oprávnění, jestli může dokument jenom číst nebo jej může i upravovat. Správa sdílení probíhá přes webové rozhraní OneDrive.

Přihlaste se na OneDrive přes web. Na obrazovce se zobrazí kořenový adresář OneDrive pro firmy. Soubory a složky jsou uspořádány v seznamu s několika sloupci (ikona, název, možnosti, datum změny, autor změny, velikost a sdílení). Klepněte na jméno osoby, s kterou soubor sdílíte.

7

Otevře se okno se jmény osob, které mají přístup k danému souboru. Klepnutím na oprávnění můžete změnit práva k souboru nebo sdílení s danou osobou úplně ukončit. Tlačítkem Přestat sdílet ukončíte sdílení se všemi osobami.

8

Tlačítkem Zavřít zavřete okno a vrátíte se do adresáře s daným souborem.

9

? Nyní už víte, jak se upravuje sdílení u souborů na OneDrive pro firmy.


 

Co je Office 365?

Office 365 přináší to nejlepší z tradičních Microsoft Office a přidává řadu výhod cloudového řešení, jako je možnost ráce z několika zařízení najednou nebo snadné sdílení dokumentů. Pošta i aplikace fungují také bez přístupu k internetu. Po připojení se všechna data automaticky synchronizují. Celé řešení Office 365 běží na serverech společnosti Microsoft, garantující 99,9% dostupnost služeb i zabezpečení.

5 důvodů, proč přejít na Office 365:

  1. pracujete ve známém prostředí aplikací MS Office
  2. všechny aplikace jsou vždy v nejaktuálnější verzi
  3. své dokumenty máte na dosah ze všech zařízení
  4. garance bezpečnosti a průběžné zálohy dat
  5. bez nutnosti fyzické instalace programů

Chci vědět o cloudovém řešení více

Dejte nám na sebe kontakt a my vám rádi vše vysvětlíme a pomůžeme
vám najít řešení přesně pro vaši firmu. Rádi vám také pomůžeme s nasazením zkušební verze Office 365.