slider

Správa OneDrive pro firmy – sdílení souboru pomocí odkazu

OneDrive, součást Office 365, je skvělý pomocník pro zálohu důležitých dat. OneDrive pro firmy je cloudová služba, která umí nejenom držet zálohu na internetu, ale je vhodná i pro sdílení souborů a dokumentů mezi kolegy. Je několik způsobů jak sdílet soubor zálohovaný na OneDrive. V tomto manuálu si ukážeme jak ho sdílet pomocí odkazu.

Nastavení sdílení pomocí odkazu přes průzkumník souborů

Otevřete si složku OneDrive pro firmy, nejsnadněji se do ní dostanete pomocí dvojkliku na ikonu OneDrive v oznamovací oblasti hlavního panelu.

1

Klepněte pravým tlačítkem na soubor, který chcete sdílet. Přesuňte myš na položku OneDrive pro firmy. Vysune se Vám nabídka, kde klepnete na možnost Copy link.

2

? Pro sdílení je nutné, aby soubor byl synchronizovaný online. Jestli je soubor synchronizovaný online poznáte podle zelené „fajfky“ u souboru, který chcete sdílet. Pokud soubor synchronizovaný není, je u souboru zobrazené červené X.

? A to je vše. Nyní stačí už jenom odkaz vložit, kam potřebujete (e-mail, chat…)

Získání odkazu pro sdílení z webu

Přihlaste se na OneDrive na webu onedrive.live.com pomocí firemního uživatelského účtu. Dostanete se do hlavního adresáře služby OneDrive pro firmy. Klepněte na tři tečky, které následují za názvem souboru.

3

Z nabídky vyberte položku Získat odkaz.

4

V dalším okně z rozevíracího seznamu vyberete, jaká oprávnění bude mít vlastník odkazu. V druhém řádku je odkaz pro zvolené oprávnění.

5

? V případě, že chcete zrušit oprávnění odkazu, stačí klepnout za odkazem na tlačítko Zrušit a práva udělená přes tento odkaz zaniknou. Pro obnovení sdílení je třeba následovat kroky této kapitoly, následně se vytvoří jiný odkaz, skrz který je možno přistupovat k souboru.

? Tak a je to! Naučili jste se získat odkaz pro sdílení z webového rozhraní


Co je Office 365?

Office 365 přináší to nejlepší z tradičních Microsoft Office a přidává řadu výhod cloudového řešení, jako je možnost ráce z několika zařízení najednou nebo snadné sdílení dokumentů. Pošta i aplikace fungují také bez přístupu k internetu. Po připojení se všechna data automaticky synchronizují. Celé řešení Office 365 běží na serverech společnosti Microsoft, garantující 99,9% dostupnost služeb i zabezpečení.

5 důvodů, proč přejít na Office 365:

  1. pracujete ve známém prostředí aplikací MS Office
  2. všechny aplikace jsou vždy v nejaktuálnější verzi
  3. své dokumenty máte na dosah ze všech zařízení
  4. garance bezpečnosti a průběžné zálohy dat
  5. bez nutnosti fyzické instalace programů

Chci vědět o cloudovém řešení více

Dejte nám na sebe kontakt a my vám rádi vše vysvětlíme a pomůžeme
vám najít řešení přesně pro vaši firmu. Rádi vám také pomůžeme s nasazením zkušební verze Office 365.