slider

Jak na zálohování souborů v prostředí Office 365

Součástí všech plánů Office 365 je služba OneDrive pro firmy. Ta funguje jako cloudový disk s možností mít vybrané nebo všechny soubory uložené na libovolném zařízení, jako je počítač, chytrý telefon nebo tablet. K dispozici má každý uživatel 1 TB prostoru, což při současné velikosti disků v noteboocích, tabletech a chytrých telefonech bez problému stačí.

OneDrive pro firmy

  • • Cloudová služba umožňující ukládat videa, fotografie, dokumenty a synchronizovat další soubory.
  • Přístup k souborům odkudkoliv z libovolného zařízení (online i offline).
  • • Možnost obnovy smazaných souborů nebo všeho z konkrétního dne v rozmezí 90 dnů.
  • • Není potřeba mít vlastní hardware, kde by se prováděla záloha.
  • • Detekce ransomware a případná obnova dat.
  • • Přístup k datům přes webovou stránku odkudkoliv (po zadání loginu a hesla).

Jak na zálohování ve OneDrive – počítače se systémem Windows 10

Systém Windows 10 již obsahuje program OneDrive, který pro vás zajistí zálohování požadovaných souborů. V případě, že používáte systém Windows 7, Windows 8/8.1 nebo Mac OS, je zapotřebí si program bezplatně stáhnout a nainstalovat.

V případě, že máte již připojení účet ke službě OneDrive, klikněte v pravém dolním rohu na modrou ikonuOneDrive – jméno firmy“ a objeví se vám následující okno. V případě, že ještě nemáte propojený pracovní účet se službou OneDrive, stiskněte tlačítko Windows, napište OneDrive a spusťte aplikaci OneDrive. Po zadání pracovního e-mailu a hesla budete mít modrou ikonu k dispozici.

1. Nastavení > Zálohování > Spravovat zálohování

2. Vybrat složky, které chcete zálohovat

V tomto dialogovém okně si můžete vybrat, že chcete synchronizovat Plochu, Obrázky a Dokumenty. Můžete si vybrat například jen Plochu a veškeré pracovní soubory a složky mít umístěné v adresáři „OneDrive – jméno firmy“. V takovém případě není potřeba synchronizovat Dokumenty, protože vše pracovní máte právě v této složce.

3. Vyberte, co chcete synchronizovat ze služby OneDrive do vašeho počítače

V nastavení si také můžete zvolit složky ve službě OneDrive pro firmy, které se mají synchronizovat s vaším počítačem. Klikněte na modrou ikonu OneDrive v pravém dolním rohu a následně vyberte Více (symbol 3 teček vedle sebe). Z nabídky vyberte Nastavení > Účet > Zvolit Složky.

Zaškrtněte složky, které chcete mít synchronizované v konkrétním počítači. Ostatní složky a soubory budou vždy dostupné na stránce www.office.com ve službě OneDrive.

Co dělat, když jste bez přístupu k internetu?

OneDrive synchronizovaná data automaticky nestahuje na disk vašeho PC. Vytvoří pouze strukturu složek a souborů, ale fyzicky je neuloží na váš počítač. Chcete-li mít tedy některé nebo všechny soubory a složky dostupné i offline, tzn. bez připojení k internetu, stačí v nastavení OneDrivu zrušit volbu “Šetřete místem a stahujte si jenom soubory, které používáte.”. Následně budete mít ve svém počítači všechny soubory a složky dostupné i v offline režimu.

Složky, které jsou dostupné pouze online jsou v Průzkumníku souborů označené ikonou obláčku (viz obrázek). V momentě, kdy na takový soubor kliknete, dojde k jeho stažení do vašeho počítače a je u něj již nastaven status “K dispozici offline”.


V případě zájmu o více informací o službě OneDrive pro firmy či o platformě Office 365 nás kontaktujte prostřednictvím tohoto formuláře.

Chci vědět o cloudovém řešení více

Dejte nám na sebe kontakt a my vám rádi vše vysvětlíme a pomůžeme
vám najít řešení přesně pro vaši firmu. Rádi vám také pomůžeme s nasazením zkušební verze Office 365.







Co je Office 365?
Office 365 přináší to nejlepší z tradičních Microsoft Office a přidává řadu výhod cloudového řešení, jako je možnost práce z několika zařízení najednou nebo snadné sdílení dokumentů. Celé řešení Office 365 běží na serverech společnosti Microsoft, garantující 99,9% dostupnost služeb i zabezpečení.